Kiitos ja Anteeksi Battlefield1

Artikkeli

Yleisesti battlefield ykkösestä

Kun ensimmäisen kerran asetin BF1 pelin konsoliin odotukseni olivat huipussa ja fiilis korkealla, mutta tajuttuani pelin bugit ja glitchit  fiilikseni lähes tulkoon lopahti, sillä Sinai Desertissä kuolemasi jälkeen löydät itsesi spawnin jälkeen pitkältä ”kielletyltä alueelta” tai sitten Argone Forrestin eräs kulmaus mistä näet seinien läpi muttet näe vihollisia, niin ja eipäs unohdeta suurinta bugia: Pystyt ampumaan samaan aikaan kun lataat.

Bugeja on vaikka muille jakaa, mutta eipä tuijoteta nyt vain huonoja puolia. BF1 on visuaalisesti ja äänitehosteiltaan upea, sekä täysin toimiva peli, kun tietää mahdolliset bugit ja glitchit. Moni on saanut uusia pelikavereita battlefieldin parissa joka on todella hieno asia, sekä Facebookissa on perustettu ryhmä ”battlefield Suomi”.

Battlefield ykkösestä tuli ehdottomasti oma suosikki peliseuran, sekä mukaansa tempaavan tunnelman vuoksi. Jos päädyt pelaamaan yksin multiplayeria, niin suosittelen lämpimästi laskemaan useamman kerran kymmeneen, sillä peli vaatii rautasia hermoja, koska yleensä tuntemattomista pelaajista koostuva squad ei tajua käyttää medickiä siihen mihin se on luotu: Ylös nostamiseen eikä panoksia tahdo saada supportilta. 

BF1 Ja FPS pelien tulevaisuus

Kaksi pitkää vuotta on tullut vihdoinkin päätökseen ja uusi ”aikakausi” on alkamassa FPS peleissä, mutta todellisuudessa BF1 otti ensiaskeleita kohti realistesempaa sotaa. FWS nousi kunnolla kaikkien tietoon jo BF4 aikana, mutta se oli alkusoittoa sillä battlefield ei ikinä kuole, joten eikä myöskään Flyswatters ja moni odottaa innolla mitä ässiä on tarjolla BFV:ssä, kun yllätyksiä nähtiin jo Battlefield ykkösessä. 

 Uskallan sanoa henkilökohtaisesti ääneen, että battlefield yksi oli teknisesti pohjakosketus mm aiemmin mainitussa Conquestissa, mutta kaikki puhuvat aina Battlefield vastaan Call Of Duty taistelusta, niin viimeiset kaksi vuotta CODin luojilta on tullut suhteellisen menestynyttä sotasimulaatiota ulos, joten Battlefield on hieman jäljessä verrattuna bugeihin ja glitcheihin. Tarkkasilmäsimmät ovat huomanneet Battlefield ykkösessä samalla tavalla seinän räjähtävän ja pelihahmosi ei pääse välillä edes hyppäämään kiven yli, näitä ongelmia taas CODissa ei ole, joten pisteeni ehdottomasti menevät Call Of Dutyn avaruuspelleilylle (vaikkakaan CODissa et pysty ympäristöä tuhoamaan ja ajoneuvoja ajamaan)

Kaikki tiedämme sanonnan ”mitä isot edellä sitä pienemmät perässä” ja kun uusi battlefield julkaistiin nimellä battlefield V moni arvaili toista maailmansotaa ja niin se oli, vaikka bad company sarjalle odotettiin jatkoa, niin he saivat pettyä sillä battlefield lähtee kertomaan oman näkemyksensä toisesta maailmansodasta joka on tuhat kertaa realistempi, vaikka naiset ja oudot skinit ovatkin mukana, niin ehkä Dice voittaa kilpailijaansa, joten lykkyä tykö battlefield ja Dice! Kumpi tekee paremman pelin Dice vai activision -se jää nähtäväksi 

Platooni toiminta BF1 aikana ja tulevaisuudessa

Battlefield ykkösessä ei heti kättelyssä ollutkaan platooni mahdollisuutta vaan tuli  puoli vuotta myöhemmin päivityksen mukana, mutta parempi sekin kuin ei koskaan. Aluksi vuokraservereitä ei nähty lainkaan, seuraavaksi kuitenkin saimme RSP (Rental Server Program) josta puuttui täysin salasanasuojaus lisäksi Adminilla ei ollut oikeutta potkia ei haluttuja pelaajia pois serveriltä. Tuli jälleen päivitys jossa tuli salasanasuojaus. 

Toivottavasti Dice olisi oppinut virheistään ja lisäisi heti alkuun platoon mahdollisuuden sekä korjaisi salasana ongelmansa. Kokonaisuudessaan jos mietitään BF1 vaikutusta platooni toimintaan oli positiivinen vaikutus, koska uusia platooneita tuli, mutta Dicellä olisi vara parantaa vielä sillä osa alueella tiettyjä asioita, mutta suunta on oikea. Uskon monen muun tavoin, että BFV:ssä on jotain uutta mitä emme ole nähneet tai mitä emme edes ajattele, että siinä olisi. 

Kiitos, Anteeksi ja Hyvästi 

Kiitos: Battlefield yksi on kriitikoiden ylistämä sotapeli, mutta ikävä kyllä ei kaikkien pelaajien rakastama, silti siinäkin on tarpeeksi haasteita ja sitä kautta pelattavaa. Dice onnistui suhteellisesti nopealla aikataululla tehdyssä pelissä arvosanaksi pelille antaisin 7/10. BF1 sitoi ihmisiä pelaamaan yhdessä ja vahvisti sosiaalisia taitoja. Oli suuri ilo nähdä miten paljon Dice näki vaivaa saada mahdollisimman realistisen pelin aikaan ja samalla FPS pelit saivat harppauksen eteenpäin. 

Anteeksi: Peli sisälsi salaisia kepposia joita kovinkaan moni ei keksinyt, joten Dicen idea mysteerisistä piiloista ja palkinnoista (mm camoja) vihjettä tälläisistä tuli erittäin vähän ellei ollenkaan, vaan annettiin ihmisten löytää se ominaisuus tästä itse. Pelin upeus meni bingillä leikkimisen kanssa sekä niiden kanssa jotka päättivät leikkiä glitcheillä. 

Hyvästi: Tänään 11. Heinäkuuta todella moni on lomalla, joten battlefield ykkösellä ei ole enään kauaa aikaa elää, kun uusi hehkutettu battlefield saapuu beta testiin. On ollut kunnia pelata ja huomata edistystä Dicen suunnasta verrattuna Hardlineen ja BF4 peliin, mutta seuraavaan painokseen on suuret odotukset joka on saanut niin lokaa kuin positiivista palautetta. Kiitos kaikesta huolimatta BF1 

  En voisi olla yhtään tyytyväisempi uuden battlefieldin saapumisesta, sillä tämä battlefield alkaa jo puuduttamaan. Uskon syvästi siihen, että seuraavassa battlefieldissä näemme jotain mitä koskaan ennen ei -videot ei koko totuutta kerro. Dice on varmasti järkännyt taas kahden vuoden verran yllätyksiä meille ja teille. Minun puolestani tämä on viimeinen BF1 blogi kirjoitus, joten palaamme asiaan jälleen uuden battlefieldin saavuttua.

Vastaa