Viikon Sankarit 51/2018

Statistiikka

Joka viikko FWS puskee Battlefield V pelissä oikein olan takaa. Yksiselitteisesti on vaikea erottaa jyviä akanoista, mutta aina pitää vähän kilpailumieltä olla mukana. Ohessa FWS Klaanin sankaritekoja viimeviikolta.

Yleiset

FWS Peliaika – 17.12.-23.12.
1 Haistelija 34h 4m 20s
2 II-Boa-II 19h 40m 5s
3 pyllyhylje 12h 57m 0s
4 jamppu_fi 12h 22m 40s
5 Kuokkavieras 11h 49m 10s
6 Fe_V_eR 11h 46m 45s
7 Men_in_black485 11h 27m 10s
8 FINBadass69 10h 39m 45s
9 RaSSe-90 10h 1m 30s
10 MRpelaaja123 9h 29m 0s
FWS K/D – 17.12.-23.12.
1 Grimmauch 6,007
2 II-Boa-II 2,810
3 Fe_V_eR 2,321
4 FINBadass69 2,243
5 RaSSe-90 2,153
6 pyllyhylje 1,943
7 Men_in_black485 1,778
8 Wtime88 1,573
9 Kuokkavieras 1,529
10 jamppu_fi 1,484
FWS Tarkkuus – 17.12.-23.12.
1 Men_in_black485 26,0%
2 Fe_V_eR 25,4%
3 FINBadass69 25,4%
4 Grimmauch 25,0%
5 jamppu_fi 23,4%
6 pyllyhylje 22,9%
7 RaSSe-90 22,4%
8 II-Boa-II 21,8%
9 Untinen1 21,0%
10 Kuokkavieras 19,1%

Yhteistyö

FWS Ryhmäpisteet – 17.12.-23.12.
1 Haistelija 138 750
2 II-Boa-II 103 830
3 pyllyhylje 81 748
4 MRpelaaja123 59 624
5 Kuokkavieras 57 050
6 Men_in_black485 56 408
7 jamppu_fi 54 200
8 RaSSe-90 48 721
9 Fe_V_eR 48 590
10 Zhatan_1 46 356
FWS Tappoavustukset – 17.12.-23.12.
1 Haistelija 543
2 II-Boa-II 376
3 pyllyhylje 247
4 RaSSe-90 204
5 Kuokkavieras 180
6 jamppu_fi 165
7 Men_in_black485 157
8 Fe_V_eR 154
9 Grimmauch 150
10 Zhatan_1 138
FWS Korjaukset – 17.12.-23.12.
1 Haistelija 108
2 FINBadass69 76
3 Men_in_black485 71
4 jamppu_fi 46
5 Grimmauch 45
6 Kuokkavieras 13
FWS Revauksia – 17.12.-23.12.
1 MRpelaaja123 242
2 Haistelija 229
3 pyllyhylje 191
4 Men_in_black485 146
5 II-Boa-II 132
6 jamppu_fi 104
7 Kuokkavieras 99
8 RaSSe-90 81
9 Fe_V_eR 68
9 Zhatan_1 68
FWS Ensiapu – 17.12.-23.12.
1 Men_in_black485 3 723
2 MRpelaaja123 3 327
3 pyllyhylje 2 081
4 jamppu_fi 1 655
5 Zhatan_1 1 197
6 Grimmauch 1 166
7 Kuokkavieras 598
8 Haistelija 324
9 RaSSe-90 217
10 Fe_V_eR 199
FWS Ammukset – 17.12.-23.12.
1 MRpelaaja123 219
2 Men_in_black485 199
3 Haistelija 174
4 Grimmauch 169
5 pyllyhylje 159
6 jamppu_fi 117
7 Kuokkavieras 113
8 II-Boa-II 105
9 Zhatan_1 57
10 RaSSe-90 44

Mitä tilastot kertovat

Peliajan kunkku vaihtelee viikosta toiseen, mutta peliaika pysyy kärkinimillä siinä 30 tunnin tienoilla. Se on aika kova, kun muistetaan, että suomessa normi työviikko on 37,5h 😉 Jouluviikolla taistelukentällä aikaa tappoin eniten Haistelija muhkealla 34 tunnin panostuksella.

KD tilaston kärki on viikosta toiseen sama Grimmauch on joka viikko aivan omilla lukemillaan. Miten Grimmi sen oikein tekee – Muiden välillä on jo vähän kilpailua, kun siinä kahden tienoilla keikkuu useampikin pelaaja. KD tilastoissa on mukava nähdä myös uusia tulokkaita kärkikahinoissa. Yksi Joulukuussa klaaniin liittyneistä yllättäjistä on Boa, joka paukuttaa pelissä aika tasaiseen tahtiin kovaa KDta, mutta silti pelaa ennen kaikkea ryhmän eteen – hyvä tiimi pelaaja, lämpimästi tervetuloa tiimiin!

Tarkkuus % tilaston kärkikahinoissa on joka viikko yksi nimi: men_in_black. Se on jännä nähdä miten eri pelityylit heijastuvat tilastoihin. Jokin Bläkin pelityylissä on erilaista tai sittten Bläkki on vain pirun tarkka ampumaan virtuaaliaseilla. Voisiko tuolla tarkkuusstatistiikalla olla jotakin tekemistä ammuttujen laukausten määrän kanssa; jos säästää panoksia olisi tarkkuuskin pienempi? Jos analysoidaan vähän Tarkkuus% top10 listan ensimmäisen ja viimeisen pelaajan ampumisia: Bläkki kulutti luoteja viikossa 56 408 kpl, kun Kuokkis laukaisi aseensa samassa ajanjaksossa 57 090 kertaa. Jos tuon vielä suhteuttaa pelattuun aikaan ampun Bläkki 82 kertaa minuutissa ja Kuokkis 80 kertaa minuutissa. Eli itse asiassa Bläkki ampui enemmän, Bläkin aseesta lähtenyt luoti vain osuu kohteeseensa huomattavasti useammin – Bläkki, paikkasi on ansaittu.

Ryhmätyö pisteiden kirkkain tilastokärki on uusien pelaajien valloittama, Ykkösenä viikon auttaja Haistelija ja hyvänä kakkosena Boa. Vasta kolmannelta sijalta löytyy FWS konkari Pyllyhylje.Yhteistyöpisteitä karttuu kaikenlaisesta squadin auttamisesta ja kuten sanoin tuossa jo aikaisemmin, uudet FWS jermut ovat ennen kaikkea tiimipelaajia 😉

Tappoavustukset onkin sitten vähän erikoisempi lista. Onhan sekin tietysti avustamista ja ennen kaikkea yhteistyötä jos pehmität viholisen, mutta joku muu vie homman loppuun. Tappoavustuksia kukaan ei kuitenkaan varmaan tahallaan tee. Toisin sanoen tappoavustaja jostakin syystä ei saa vihollisia hengiltä, vaan jättää ne kituvana maastoon ja joku toinen on sitten päästänyt vihuparan kärsimyksistään. Itselle tuntuu välillä, että olen oikein viikon assistentti, kun näen niin usein tekstin Kill Assist peliruudullani. Tietysti enemmän pelanneilla on enemmän avustuksiakin, lista on aika erinäköinen, jos se suthteutetaan peliaikaan.

Tappoavustuksia tunnissa

1. RaSSe-90 20,332
2. II-Boa-II 19,119
3. pyllyhylje 19,073
4. Grimmauch 17,682
5. Zhatan_1 16,795
6. Wtime88 16,400
7. Kuokkavieras 16,119
8. Haistelija 15,939
9. Noutte 14,764
10. Men_in_black485 13,692

Peliaikaan suhteutettuna viralliseksi viikon assistentiksi nousee Rasse, onneksi olkoon!

Korjauksia on perinteisesti ollut kovin harvoilla. Aikaisemmilla viikoilla listalla on ollut vain yksi tai kaksi nimeä. Miksi viikolla 51 onkin jo peräti kuusi kunnostautunut korjaamisen saralla? No tietysti siksi, että tällä viikolla Tides of War tehtävässä yksi osatehtävä on korjata ajoeuvoja.

Revauksissa ja Ensiavussa jyllää taas tutut nimet. MRPelaaja, haistelija, pyllyhylje ja bläkki pitävät erilaisessa järjestyksessä kärkisijoja omanaan. Tosin suvereenisti revaustilastojen kärkeä hallinnut MRPelaaja voi jo tuntea Haistelijan hönkäykset niskassaan, nillä pelaajien välillä oli vain 13 revausta!

Myös Ammusten jakelussa MRPelaaja on kunnostautunut ja perässä seuraa tutut apumiehet bläkki ja haistelija. Ehkä hieman yllättäen KD kuningas Grimmauch on myös ammusjakelutilaston kärkipäässä – luulisi, ettei tuollaisella KDlla ehtisi paljoa ammuksia jakemlemaan 😉

Kaikenkaikkiaan viikko oli taas kerran ruudinkatkuinen ja tiimi on taistellut ahkerasti. Olisi kiva, jos DICE antaisi meille pikkuhiljaa vuokraserverit, että päästäisiin kokeilemaan voimiamme toisia klaaneja vastaan. Joissakin piireissä on myös huhuttu, että nyt DICE olisi tekemässä oikeasti kilpapelaajille ihan natiivin tuen peliin, mitä se sitten tarkoittaakaan. Incursions ehkä? Incursions on kadonnut BF1 kokeilun jälkeen maan päältä kokonaan. Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että olisi IDIOOTTIMAISTA tehdä tuollainen määrä työtä kilpapelimuotoa varten ja sitten haudata koko projekti. Ehkä me kuulemme vielä Incursionsista tai jostakin sen tapaisesta kilpapelaajille suunnatusta sisällöstä ja toivottavasti se tapahtuu pian.

Vastaa